Stropi de lumină - Frunza

Una dintre mii şi mii. Acestei frunze i se sortise un destin special. Habar n-a avut. Viaţa ei? Perfect previzibilă: naştere la termen, primăvăratică; copilărie jucăuşă; orientare firească, spre soare; crenguţa-mamă, binişor poziţionată - nici prea sus, nici prea jos; vedere excepţională: măceşul acela superb (pe care l-a văzut născîndu-şi florile...); prietene, cu duiumul... Ce mai, o frunză la locul ei, cu gînduri vegetale, simple şi cuminţi.

Era cumva deosebită de celelalte, pentru că ştia să danseze biiine de tot. „Vibrez atît de elegant!...”, a observat odată. Şi nu a contrazis-o nimeni, nici măcar sora ei geamănă. Poate nu şi-ar fi împlinit destinul dacă n-ar fi început să urmărească, de-acolo, de sus, cum îi creşte umbra. Nu s-a îngrijorat deloc, deşi se vedea înverzindu-se din ce în ce mai tare. A devenit neliniştită doar cînd bătrînele i-au spus de copac. Că el hrăneşte toate crenguţele..., că frunzele nu-s decît coroana lui..., că mai sînt şi alţi copaci!!

„Cîte taine...”, a fost auzită rostind. Şi ăsta e ultimul lucru pe care l-a spus. A început apoi să danseze în tăcere deplină, mulţumind aerului, mişcîndu-se alături de surorile ei într-un dans mai graţios ca niciodată. Se spune că dansul ei continua şi cînd nu bătea vîntul...

Dansînd, a început să viseze că zboară. Liberă, desprinsă de crenguţa ei, zbura. Ştia acum că şi zborul le este dat frunzelor, că e firesc să zboare, că zborul nu doare...

Iar cînd timpul a dat verii semnalul de plecare, a fost prima care s-a avîntat curajoasă, purtată de vînt, lăsîndu-se îmbrăţişată de aerul încă destul de cald. Pentru că, în timpul dansurilor ei tăcute, aflase secretul zborului ultim, înălţător prin cădere...

Zbura spre pămînt, fericită pe de-a-ntregul. Căci se grăbea să hrănească copacul, care-i şoptise despre noi primăveri



Comentarii

nakudo a spus…
minunata poveste si reala...tot timpul viata renaste..o saptamana frumoasa
Bejenaru Gabriela a spus…
bine ai revenit draga mea ,ai luat dunarea de sotie? o saptamna frumoasa chiar daca a inceput cu putina ploaie.nakudo
nakudo a spus…
am luat-o de sotie cu niste ani in urma cand am cunoscut-o prima data..ha-ha la olteni...o saptamana frumoasa dragii mei..cu soare din voi...
Florina a spus…
Draga Gabriela,sunt Florina din Suceava,26 de ani,profesoara.Imi place sa admir tot ceea ce faci,esti extrem de talentata.Scrii la fel de frumos, blogul minunat.
Bejenaru Gabriela a spus…
multumesc de vizita si am trecut si pe la tine.
Bejenaru Gabriela a spus…
draga nakudo am o saptamn minunata de stat in casa si cand sa merg si eu sa admir minunateleeeee sarbatori ale iasului ....na ca ploua ,da ploua asa de tare ca nu am indrazneala sa scot un deget afara pe geam ,daraminte sa ma mai plimb pe strada.te pup si sa aveti o seara calduroasa,ca la noi cetul nu vrea sa dea caldura si apa calda....///