Povestiri din China antică: Binele este răsplătit cu bine

Trăia odată în provincia Jiangxi un domn pe nume Shu. El a predat timp de doi ani într-o şcoală tradiţională dintr-o altă provincie, după care s-a întors acasă cu un vapor, pe care mai era şi un alt om din localitatea sa. În timpul călătoriei, când vaporul făcu o escală, domnul Shu coborî pe mal să se plimbe puţin. Auzi o femeie plângând, se apropie de ea şi o întrebă de ce plânge. Femeia răspunse: “Plâng pentru că soţul meu datorează treisprezece uncii1 de argint (moneda acelei epoci) stăpânirii şi a hotărât să mă vândă pentru a-şi plăti datoria. Dacă eu plec, nu va mai fi nimeni care să se ocupe de bebeluşul meu şi acesta va muri fără îndoială.” Domnul Shu îi răspunse: “Oameni care călătoresc cu mine sunt toţi învăţători în şcoli particulare din provincia Jiangxi. Dacă fiecare persoană dă o uncie de argint problemele tale vor fi rezolvate.” Aşa că domnul Shu se întoarse pe vapor şi le povesti celorlalţi întâmplarea. Totuşi nici unuia dintre ei nu părea să-i pese. Atunci domnul Shu îi dărui femeii toate economiile sale din ultimii doi ani.

Când mai aveau 150 de km până acasă, domnul Shu îşi terminase toţi banii şi toată mâncarea. Oamenii care călătoreau cu el îşi băteau joc de “greşelile” lui. Unii mai compătimitori l-au invitat să împartă prânzul cu ei, dar domnul Shu nu îndrăznea să mănânce prea mult.

Când ajunse acasă îi spuse soţiei sale: “De două zile sunt înfometat! Pune repede ceva la fiert. “

Soţia sa îi răspunse: “Nu mai avem orez.” Domnul Shu spuse: “Du-te şi împrumută puţin de la vecinii noştri.” Soţia îi răspunse:” Am împrumutat de la vecini de mai multe ori şi te aşteptam, crezând că tu o să ne poţi plăti datoriile.”

Domnul Shu îi povesti soţiei sale ceea ce i se întâmplase în timpul călătoriei de întoarcere. Soţia sa spuse: “ În cazul ăsta o să mă duc să culeg nişte plante sălbatice, din care obişnuiam să mănânc în mai toate zilele.” Ea merse cu un coş pe munte şi culese câteva ierburi amare. Le găti cu nişte rădăcini şi mâncară.

În noaptea aceea, când merseră să se culce, auziră pe cineva spunând la fereastră: “Pentru că ai mâncat astăzi iarbă amară, vei avea anul viitor Primul dintre Învăţaţi” [Titlu acordat celui care iese primul la cel mai înalt examen Imperial]. Când auziră una ca asta amândoi se ridicară în grabă, se îmbrăcară şi se închinară în faţa cerurilor. Anul următor avură un fiu pe care-l botezară Shu Feng. Când crescu, el primi într-adevăr titlul de Primul dintre Învăţaţi.



Comentarii

DoarATAT a spus…
Buna ziua !
Fiti BineCuvantata !
~
Va aduc aminte ... dintr-u "inceput":
:
o rugă care părea imposibil de împlinit
"Într-adevăr, credinţa unei inimi curate poate realiza orice minune. După doi ani şi cinci luni,într-o lume concretă, s-a materializat, sfidînd orice logică."
~
Va multumesc SI pentru atunci, SI pentru ACUM !
Felicitari !
In caz ca eu ... dispar, ... doar pentru ca dvs. EXISTATI (NU va "perii" !) ... ma voi Reintoarce, si poate ... ma ve-ti recunoaste !
~
Asa trebuie: "Sa ne BUCURAM in Domnul !"
~
BineTze !
~
PS: STITI BINE ca sunt "Clonat" !
Totusi, dvs. preferati sa mergeti alaturi de clona: ROSCA GHEORGHE CORNEL, http://roscacornelius. blogspot.com/, deci ASTFEL incurajandu-l si facandu-i PROPAGANDA.
Este treaba dvs. DACA vreti SA-I fiti complice !
Dar va avertizez, cu parere de rau, ca NU-MI PLAC comentariile dvs., care APAR dupa ce eu plasez DIN INIMA un comentariu pe alt Blog, iar dvs. ma defaimati la randu-va.
Daca nu stiati:
verificati adresele de la perechea "AVATAR + Pseudonim".
Adresa mea (CORNELIUS ROSCA) se termina cu cifrele:
12637013553674152721, sau cautati-ma pe mine, cel REAL la:
http://corneliusrosca.blogspot.com/
~
Chiar credeti ca imi place sa FAC o CACOFONIE cu propiul meu NUME ?
~
la 23.09.2009.3~11:01
, am dat "drumul" acestui comentariu , dupa ce l-am "pastrat" ca POSTARE !
Diacriticele o sa le trec DOAR la mine.
~
Va rog sa nu va suparati !
Eu NU inteleg DE CE nu intelegeti ca DUMNEAVOASTRA imi faceti mie RAU, si , implicit, ACESTA se intoarce TOT (complet...chiar MULTIPLICAT) la dvs.
ESTE chiar articolul dvs. ... care MA SUSTINE !
~
Va rog sa va precizati POZITIA !
~
Eu sunt prieten cu TOATA lumea, iar daca NU sunt, ma stradui SA FIU !
~
Fie-ne Doamne dupa Voia TA !
Amin.
~,(la 12:06 ... aici).
nakudo a spus…
stii ca povestea are la baza un fapt real...in respectiva epoca..invatatii si iluminatii erau alesi pe criterii..strict spirituale..morala cred ca este...ca te poti lipsi de unele chestii materiale..binecuvantarile vor fi cele care-ti vor imbogati inima...felicitari gabriela..te imbratisez cu mult drag..o zi minunata sa ai
Bejenaru Gabriela a spus…
doar atat iti multumesc pentru vizita acordata blogului meu,dar sincera sa fii nu mai inteleg nimic,cine sunteti sau cine este clona dvs.din acest comentariu as trage multe concluzii dar ma abtin.va doresc mult succes si sper ca intr-o zi o sa fac difereta dintre voi doi.
Bejenaru Gabriela a spus…
binecuvantata sa fii nakudo pentru aceste minunate randuri scrise ,si mie imi place acesta poveste foarte mult si sper ca si alti o vor intelege mai bine,te imbratisez si iti doresc o zi fericita.
nakudo a spus…
draga mea e minunat ceea ce faci..cine nu intelege istoria e dator sa o repete..nu am spus eu asta..stii si tu...in vechi imi gasesc intelepciunea..o noapte minunata..
Bejenaru Gabriela a spus…
ai pus punctul pe ,,i,,nakudo,sumt multe lucruri de invatat dar trebuie sa avem rabdare sa le descoperim,o seara placut si te imbratisez.
compadvice a spus…
Frumoasa povestirea:)Imi place atentia ce o dai la detalii.Ce minunata carte este viata.O sumedenie de pagini cu invataturi!O zi super!
Bejenaru Gabriela a spus…
in fiecare zi dam cate-o pagina din cartea vieti compadvice,si asteptam sa rasfoim alta,multumesc de vizita,o sera minunta