Lucrurile mici

De multe ori avem senzaţia că e prea greu să ajungem să trăim la un nivel de putere foarte înalt. Nu e de noi, ne zicem, să fim nişte oameni foarte inteligenţi, foarte charismatici, mari compozitori sau artişti, mari inovatori, iar să fim sfinţi asta nici nu ne mai trece prin minte. Ne închipuim că pentru a ne desăvîrşi trebuie o putere de care nu dispunem. Aşteptăm, poate în viitor ceva se va schimba în bine, şi poate vom ajunge şi noi să trăim mai frumos şi mai înţelept. Însă lucrurile nu se schimbă peste noapte, natura nu face salturi. După o viaţă (sau mai multe) trăite în fel şi chip, să ajungi deodată la performanţe deosebite e greu, însă putem începe cu lucruri mici, făcute cu perseverenţă şi dragoste. Oricum e enorm de mult mai mult decît dacă am sta degeaba şi ne-am delăsa într-o tristă obişnuire cu situaţia. Decît să zicem: „De! asta este!”, mai bine facem eforturi mici. Oricum pentru a ajnge să facem lucruri mari, trebuie să începem cu cele mici, potrivit nivelului nostru. Un lucru mic făcut cu dragoste (altfel devine rutină) valorează mai mult decît unul mare făcut fără dragoste.

Acest mod de a acţiona cred că se poate aplica în multe domenii ale vieţii cu succes. De exemplu auzim lucruri ca: „Eu n-am timp să citesc cărţi, sînt un om ocupat!”. Însă este fals, deorece dacă acel om ar citi să zicem 10 pagini (adică 5 foi) dintr-o carte pe zi, într-un an de zile asta ar însemna cam 3600 de pagini, adică, presupunînd că s-ar citi numai cărţi de 400 de pagini, cam 9 cărţi pe an. În 10 ani, 90 de cărţi, adică suficient cît să citeşti şi să reciteşti cărţile religioase esenţiale ale omenirii, care ne pot ajuta foarte mult. Iar 5 foi pe zi e o cifră foarte mică. Iată cum „buturuga mică rastoarnă carul mare” (de ignoranţă). Evident dacă ni se trezeşte aspiraţia de a citi şi mai mult şi avem şi timpul necesar, nu trebuie să ne limităm la 5 foi pe zi.

Cred că se pot găsi o mulţime de alte aplicaţii totul e să fim sinceri cu noi şi inteligenţi.

Aşă că de-acum înainte nu are rost să ne mai amăgim spunînd că nu e de noi să ajungem la mari performanţe, sau să învinuim soarta ori trecutul, căci oricînd putem face lucruri mici, cu dragoste şi perseverenţă.



Comentarii

nakudo a spus…
in viata e bine sa stim care e diferenta intre lucrurile importante si cele urgente...cele importante raman importante si se cladesc cu greu dar se merita...o zi minunata chiar daca ploua acusi
Bejenaru Gabriela a spus…
asa este nakudo cele importante se cladesc greu.o zi minunta,este buna si ploaia.
Loredana a spus…
ce fotografie superba. de am fi atat de intelepti de a sti care sunt lucrurile importante pentru noi nu ne/am mai plange ca nu avem timp sa facem ceea ce ne dorim.
Bejenaru Gabriela a spus…
trebuie sa avem rbdare sa le gasim ,acele lucruri importante.multumesc de vizita loredana
clarisa a spus…
tu intotdeauna deschizi subiecte de discutie extraordinare.in acest articol am regasit pasi din trecutul meu pt a ajunge unde sunt acum in interiorul meu.deci ce ai scris e total valabil caci am trait cu adevarat aceste lucruri pe propria piele fara ajutorul cuiva.
Bejenaru Gabriela a spus…
ma bucur clarisa ca ti-a placut acest mic articol.o duminica placuta
CamiWitt a spus…
Draga mea, te asteapta la mine niste premii mumoase pentru o fata ca tine tot mumoasa ! Un sfirsit de saptamina minunat ! Cami
clarisa a spus…
mersi,si tie la fel. :)
Rodica Botan a spus…
Am fost creati de Dumnezeu pentru lucruri mari, minunate. In fiecare din noi a fost pus un dar "viata" ...depinde de noi cum il folosim.
Bejenaru Gabriela a spus…
ai dreprate rodica dumnezeu la nastere ne inzestrat cu anumite calitati si ne-a oferit un mod de viata,restul depinde de noi cum le inbunatatim,multumesc ca ai trecut in vizita pe la mine.