Simplitatea marilor învăţături

1. Fiţi impecabili în tot ceea ce spuneţi.
Rostiţi numai adevărul. Spuneţi numai ceea ce gîndiţi. Nu folosiţi cuvintele pentru a vă critica pe sine sau pentru a-i bîrfi pe cei din jur. Folosiţi-vă de puterea cuvîntului pentru a răspîndi adevărul şi iubirea.

2. Nu luaţi nimic la modul personal.
Nimic din ceea ce fac alţii nu vi se datorează. Cuvintele şi acţiunile celor din jur sînt doar o proiecţie a propriei lor realităţi, a visului lor personal. Dacă vă veţi imuniza în faţa opiniilor şi a acţiunilor celorlalţi oameni, veţi evita foarte multă suferinţă inutilă.

3. Nu faceţi presupuneri inutile.
Descoperiţi curajul de a pune întrebări şi de a exprima ceea ce doriţi cu adevărat. Comunicaţi cît mai clar cu putinţă cu ceilalţi oameni, pentru a evita astfel neînţelegerile, tristeţea şi suferinţele inutile. Acest legămînt este suficient în sine pentru a vă transforma radical viaţa.

4. Faceţi întotdeauna tot ce vă stă în putere.
Potenţialul maxim al omului se schimbă în fiecare moment; de pildă, într-un fel veţi acţiona atunci cînd sînteţi sănătos şi în alt fel atunci cînd sînteţi bolnav. Indiferent de circumstanţe, faceţi întotdeauna tot ceea ce vă stă în putere şi veţi evita astfel auto-acuzaţiile, abuzul de sine şi regretele.



Comentarii

nakudo a spus…
ma bucur ca ai revenit...stiu ca nu scii foarte des...dar cand o faci...chiar am pe blogul tau..tot ce-mi trebuie sufleteste...multumesc..si ai dat gata copiii cu pozele
adriana a spus…
mi-a placut foarte mult punctul 4...te vei convinge si citind
dardindar: Castigatorul bicicletei
Bejenaru Gabriela a spus…
iti multumesc,dar am un ghinion la tine pe blog,in fiecare zi intru si il citesc,dar nu pot sa trimit comentarii,si tare mult imi doresc sa comentez,cand nu pot voi comenta la mine pe blog
Bejenaru Gabriela a spus…
sa nu te superi nakudo pe mine ca nu pot comenta mai des pe blog
Bejenaru Gabriela a spus…
ma bucur foarte mult ca ti-a placut adriana
nakudo a spus…
cine se supara?...bine ca scrii si ca existi...
madgie a spus…
sa devenim impecabili, sa ne imunizam, sa credem ca daca am comunica am devei mai reali, si sa uitam ca regertul a ceea ce nu am facut din ceea ce am fi putut face
PACO a spus…
. Nu faceţi presupuneri inutile. Asta cred ca e cea mai importanta
Bejenaru Gabriela a spus…
madgie ai dreptate,iar paco fiecare pana la urma face ce doreste,multumesc pentru vizita
nakudo a spus…
prea multa filozofie...fratilor..unde e omenia..gabriela?ma doare capul...mai bine mergem si pe celelalte bloguri ale gabrielei sa ne clatim ochii
Bejenaru Gabriela a spus…
multumesc pentru reclama nakudo,sper sa nu tina mult durerea de cap....ha ha ha
Ana Thomas a spus…
Mda Gabriela...cuvinte frumoase!!Si ce lume frumoasa ar fi daca....
Mai bine ne bucuram ca exista inca oamnei ca tine...
Bejenaru Gabriela a spus…
tartoras sunt oameni si mai buni ca mine,multumesc pentru compliment